Meestgestelde vragen

Algemeen

Je kunt zonnebrillen en contactlenzen bestellen via onze webshop. Zonnebrillen en brillen op sterkte kunnen niet online besteld worden. 

Als je eenmalig contactlenzen en/of een zonnebril bestelt, kun je Bancontact of je creditcard gebruiken. Sluit je bij ons een abonnement af om maandelijks jouw lenzen thuis te laten bezorgen, dan betaal je de eerste maand met Bancontact. Daarna schrijven we de maandelijkse kosten via automatische overschrijving af.

Wanneer je een bestelling plaatst, kun je een account aanmaken. Dit is niet verplicht, maar wel handig: je kunt je bestelgeschiedenis altijd online inzien en eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen. Maak je geen account aan, dan vul je de volgende keer opnieuw je gegevens in.

Ja, dat kan. Als je een bestelling plaatst, kun je zelf een bezorgadres kiezen. Doe je dat niet, dan wordt jouw bestelling afgeleverd op het factuuradres. Wil je tijdelijk je bezorgadres laten wijzigen, neem dan contact op met onze klantendienst via service@grandoptical.be. Levering in het buitenland zijn niet mogelijk.

Voor zonnebrillen geldt: op werkdagen voor 22.30 uur besteld, is morgen in huis. Lenzen hebben een levertijd van gemiddelde vier tot vijf werkdagen.

We verzenden jouw bestelling gratis naar alle adressen binnen België. Afleveren in het buitenland is helaas niet mogelijk. Via onze webshop bestelde producten kun je kosteloos terugsturen of terugbrengen naar de winkel.

Heb je de maandelijkse levering van jouw @Home lenzen niet tijdig ontvangen dan kun je contact opnemen met de klantenservice van @Home via contact@grandopticalathome.com of telefonisch via  0800-74841.

Heb je een eenmalige bestelling geplaatst via onze webshop, welke niet tijdig is geleverd, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van GrandOptical via service@grandoptical.be.

Als er een korting geldt, staat deze altijd duidelijk aangegeven bij het product op de site.

Een standaard contactlenscontrole kost €20. Vaste klanten die maandlenzen dragen en klanten van de @Home service, krijgen standaard elk half jaar een oproep voor een oogcontrole. Wil je voor het eerst lenzen aanschaffen bij GrandOptical, dan betaal je eenmalig €30 voor een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode.

Wil je een kopie van je factuur, stuur ons dan een bericht via service@grandoptical.be met je naam, adresgegevens en het ordernummer van jouw bestelling. Je ontvangt de kopie dan per mail.

Webshop bestellingen

Op 5 september hebben wij een nieuwe website gelanceerd. Met de komst van de nieuwe website is het nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit kun je doen door te klikken op ‘wachtwoord resetten’ op de inlogpagina.

In onze webshop kan je gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen. Kies het gewenste artikel in de categorie lenzen en zonnebrillen en bevestig je keuze met de knop ‘Voeg toe aan winkelmand’. De (zonne)brillen op sterkte zijn nog niet online verkrijgbaar.

Artikelen die wij standaard op voorraad hebben, zoals zonnebrillen, worden direct in de winkelmand geplaatst. Bestel je lenzen, dan vragen wij om je oogmeetgegevens in te vullen. Deze vind je op je recept of als je al eerder een bestelling hebt geplaatst, kun je een herhaal aankoop doen. Na het invullen van de oogmeetgegevens worden de lenzen direct in de winkelmand geplaatst. Ben je klaar met winkelen? Dan kun je je bestelling betalen. Eventueel kun je een kortingsvoucher inwisselen in de winkelmand. Kies vervolgens hoe je online wilt betalen: via Bancontact of met creditcard (VISA, MasterCard en American Express). Na het afronden van je online bestelling krijg je een orderbevestiging per e-mail. Je orderhistorie vind je gemakkelijk terug in Mijn account.

Voor zonnebrillen geldt: op werkdagen voor 22uur besteld, is de volgende werkdag in huis. Lenzen duurt gemiddelde vier tot vijf werkdagen.

Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code van je bestelling. Alle producten worden met PostNL verstuurd. 

Het kan voorkomen dat je orderbevestiging in je spambox terecht is gekomen. Zit hij niet in je ongewenste e-mail? Neem dan contact op met onze klantenservice via service@grandoptical.be.

Ja, dat kan. Stuur jouw complete online bestelling onbeschadigd terug binnen veertien dagen na ontvangst. Je kunt jouw bestelling via de post terug sturen of ook in de winkel terugbrengen. Je dient in dit geval jouw complete bestelling in de verpakking en inclusief factuur en retourformulier mee te nemen of op te sturen.

Nee, helaas niet. Jouw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet meer geannuleerd worden. Zolang het product onbeschadigd is, kun je je aankoop wel binnen veertien dagen terugsturen. 

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder reden de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of het modelformulier voor herroepingsrecht.

Je hebt twee mogelijkheden om een product retour te sturen.
Lever dit retourpakket in bij uw dichtstbijzijnde Bpostkantoor en vermeld dat het kosteloos terug moet naar Grand Optical met Retour Retail. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk.

Óf je kunt het pakket inleveren bij een van onze winkels. 

Om een bestelling terug te sturen, hebt u een retourformulier nodig. Het retourformulier ontving je samen met je webshop-bestelling. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen.

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het teruggestuurde product teruggestort op jouw bankrekeningnummer door de Brilmij Groep.

Het retourformulier is met je online bestelling meegeleverd. Zit hij er toch niet bij? Dan kan je het hier downloaden.

Je kunt jouw @Home abonnement telefonisch opzeggen of (tijdelijk) stopzetten bij de Klantenservice van @Home: 032 / 24006956.

Indien u niet tevreden bent over de geleverde lenzen welke uw maandelijks ontvangt van @Home dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van @home via contact@grandopticalathome.com of telefonisch via 0800-74841.


Bent u niet tevreden over de levering van uw webshopbestelling, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via service@grandoptical.be.

Neem eerst contact op met onze klantenservice via service@grandoptical.be. Hierna kan je je pakket terug sturen. De klantenservice zal na ontvangst van het teruggestuurde artikel, het nieuwe pakket verzenden.


Voor het retour sturen van het verkeerde/ beschadigde artikel heb je twee mogelijkheden. Je kunt het pakket terugsturen door:


1. Lever dit retourpakket in bij uw dichtstbijzijnde Bpostkantoor en vermeld dat het kosteloos terug moet naar Grand Optical met Retour Retail. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk.

2. Óf je kunt het pakket inleveren bij een van onze winkels. 

Om een bestelling terug te sturen, hebt u een retourformulier nodig. Het retourformulier ontving je samen met jou webshop-bestelling. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen.

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het teruggestuurde product teruggestort op uw bankrekeningnummer door de Brilmij Groep.

Op 5 september hebben wij een nieuwe website gelanceerd. Met de komst van de nieuwe website is het nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit kun je doen door te klikken op ‘wachtwoord resetten’ op de inlogpagina.

Contactlenzen

In de webshop zie je een overzicht van al onze contactlenzen. De prijzen hangen af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang je ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten kunnen je hierover adviseren.

Of je je contactlenzen nu online of bij ons in de winkel bestelt, de prijs is altijd hetzelfde. Ook als er kortingen gelden. Bepaalde contactlenzen kun je alleen niet online bestellen. Kom naar GrandOptical bij jou in de buurt voor multifocale lenzen, harde lenzen en nachtlenzen.

GrandOptical Opticiens heeft afspraken gemaakt met een aantal grote contactlensleveranciers. Onder het GrandOptical-label verkopen we hun beste en nieuwste lenzen en vloeistoffen.

Bij ons krijg je een compleet contactlensprogramma met gratis halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. Je kunt bovendien een @Home abonnement afsluiten. Dan worden jouw lenzen maandelijks 10% goedkoper en gratis thuisbezorgd. Je betaalt maandelijks via domiciliëring.

De prijs van lenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang je ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten vertellen je er graag meer over.

Online kun je een selectie uit ons assortiment lenzen bestellen.

Daglenzen zijn zachte contactlenzen. Ze zijn ontworpen om één dag te dragen en dan weg te gooien. Je hoeft ze dus niet te reinigen. Dat maakt ze ideaal om af en toe te dragen, bijvoorbeeld in combinatie met een bril, tijdens sport of in de vakantie. Maar je kunt ze ook elke dag in doen. Wil je overstappen op andere lenzen, dan adviseren onze contactlensspecialisten je graag.

Als je lenzen besteld via onze webshop, dan kun je bij leveringsmethode aangeven of je een eenmalige bestelling doet of een abonnement wilt. Je kunt helaas geen lenzen voor twee maanden bestellen, maar bijvoorbeeld wel voor drie of zes maanden. Op de productpagina kun je zien voor hoeveel maanden je in één keer kunt bestellen.

De meeste lenzen ontvang je binnen vijf dagen.

De gegevens van jouw contactlenzen staan altijd op de verpakking waarin je ze krijgt toegestuurd.

Als je overweegt om contactlenzen te nemen, adviseren we je langs te komen in onze winkel. Onze contactlensspecialisten helpen je graag de juiste soort te vinden. Je krijgt een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode. Hiervoor betaal je €30.

Nee, helaas niet. Voor contactlenzen is een aparte meting nodig om na te gaan welk type lens het beste past bij jouw ogen. Je kunt er een afspraak voor maken met een van onze contactlensspecialisten.

Kom voor persoonlijk advies naar GrandOptical bij jou in de buurt. Onze contactlensspecialisten passen verschillende contactlenzen met je om te bepalen welk type je nodig hebt. Weet je dat al, neem dan een kijkje in onze webshop. Daar zie je een korte omschrijving met de belangrijkste specificaties per lens.

Onze All-in 1 vloeistoffen kun je in principe bij alle zachte contactlenzen gebruiken. Op onze site lees je per vloeistof een korte omschrijving met een paar belangrijke kenmerken. Vragen kun je altijd stellen aan een van onze contactlensspecialisten in een winkel bij jou in de buurt.

Nee, dat kan helaas niet. Je kunt je wel in de winkel aanmelden voor @Home, dan krijg je elke maand je lenzen thuisbezorgd en betaal je via domiciliëring.

In onze webshop zie je welke lenzen je kunt combineren. In overleg met onze contactlensspecialist zijn andere combinaties ook mogelijk.

Ga voor specifieke vragen over je contactlenzen langs bij GrandOptical bij jou in de buurt. Voor algemene vragen kunt in heel België bij ons binnenlopen. Welke GrandOptical contacteren?

In plaats van zeven dagen per week lenzen te dragen, kun je ze natuurlijk ook afwisselen met een bril. Wil je ze toch elke dag in, dan zijn GrandOptical maandlenzen een goedkoper alternatief. Die moet je wel dagelijks reinigen. Onze contactlensspecialisten in onze winkels vertellen je er graag meer over.

Als je lenzen bij ons laat aanmeten, dan volgt er een proefperiode met een controle. Tijdens die periode probeer je verschillende lenzen uit. Zodra je de juiste lens hebt gevonden, kun je die bestellen via onze webshop. Bestel je lenzen zonder aanmeting door een contactlensspecialist van GrandOptical, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens. Neem in het geval van een productie- of materiaalfout contact op met GrandOptical bij jou in de buurt. Deze zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk nieuwe lenzen krijgt, gratis natuurlijk.

Zonnebrillen

Ja, dat kan. Helemaal gratis en in elke winkel van GrandOptical.

Alle zonnebrillen die je in onze webshop ziet, zijn leverbaar. Maar op de site staat niet ons volledige assortiment. Vraag naar andere kleuren of maten in een van onze winkels.

Onze opticiens beoordelen in de winkel per geval of we jouw kapotte zonnebril nog kunnen maken. Voor je zonnebril op sterkte kun je de GrandOmnium kaart kopen. Zo ben je een jaar gerust!

Op elke bril zit twee jaar fabrieksgarantie. Wanneer je je bril en factuur meeneemt, beoordeelt een opticien de schade. In het geval van slijtage of onjuist gebruik, heb je geen recht op garantie. Voor je zonnebril op sterkte kun je de GrandOmnium kaart kopen. Zo ben je helemaal gerust!

Persoonsgegevens

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (hierna: AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). In de AVG zijn regels opgenomen over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens. De AVG vraagt meer transparantie van bedrijven over hoe zij persoonsgegevens verwerken. Mensen krijgen meer mogelijkheden om voor zichzelf op te komen bij de verwerking van hun gegevens. Hun privacy rechten worden namelijk versterkt en uitgebreid. Voor meer informatie kun je terecht op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

GrandOptical verzamelt onder andere je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, oogmeetgegevens, betaalgegevens, IP-adres, en gegevens verstrekt door cookies.

GrandOptical heeft deze gegevens nodig voor het optimaliseren van haar producten en services, en om de dienstverlening te verbeteren en te personaliseren.

GrandOptical gebruikt de gegevens die zij verzamelt voor de volgende doeleinden:

  • Klantenservice
  • Communicatie en marketing
  • Statistische doeleinden
  • Geautomatiseerde gegevensverwerking

Ja. Om ervoor te zorgen dat deze gegevens wel veilig gebruikt worden, heeft zij een verwerkersovereenkomst met deze partijen. Gegevens worden gedeeld indien dit noodzakelijk is voor de dienstverlening.

GrandOptical gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om. GrandOptical gebruikt diverse beveiligingsmethoden en -procedures om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, onbevoegd gebruik of openbaarmaking.

GrandOptical bewaart de persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het aanbieden van haar producten en het uitvoeren van haar services.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Inzage Persoonsgegevens’ en aangeven dat je inzage wilt in je gegevens. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken. Je kunt je gegevens inzien in een van onze winkels. Bekijk hoe je je gegevens kunt meenemen onder het kopje ‘Recht op dataportabiliteit’.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Verwijderen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je je gegevens wilt laten verwijderen. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken. Indien je je gegevens volledig laat verwijderen, kunnen je historische gegevens niet meer door GrandOptical etc. geraadpleegd worden.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Overdragen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je je gegevens wilt laten overdragen naar jezelf. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken.

Voor vragen over het gebruik van persoonsgegevens kun je het online contactformulier invullen.