Meest gestelde vragen


Algemeen
Welke producten kan ik online bestellen?
Op welke manieren kan ik online betalen?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop?
Wat zijn de verzendkosten?
Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Wanneer krijg ik korting op mijn online bestelling?
Wat kost een oogcontrole voor contactlenzen, en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?
Hoe vraag ik een kopie van mijn factuur aan?

Webshop bestellingen
Kan ik via internet bestelde producten terugsturen?
Kan ik mijn online bestelling annuleren?
Hoe stuur ik een online besteld product terug?
Hoe kan ik mijn contactlensabonnement (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?
Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Ik heb de verkeerde lenzen ontvangen via de webshop. Hoe wordt dit opgelost?
Binnen welke termijn ontvang ik het aankoopbedrag terug?

Contactlenzen
Hoeveel kosten lenzen online?
Zijn contactlenzen online goedkoper dan in de winkel?
Wat is het verschil tussen lenzen en vloeistoffen van bekende merken en die van GrandOptical?
Waarom zijn lenzen bij GrandOptical duurder dan andere online aanbieders?
Waarom zijn sommige contactlenzen duurder dan andere?
Hoe kan het dat mijn lenzen online niet verkrijgbaar zijn, maar wel in de winkel?
Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?
Wat is het verschil tussen maandlenzen en daglenzen?
Kan ik ook voor één of twee maanden lenzen bestellen?
Worden lenzen altijd binnen vijf dagen geleverd?
Hoe weet ik wat de afwijking van mijn as / cilinder / basiscurve (radius) is?
Ik wil graag contactlenzen gaan dragen. Hoe pak ik dat aan?
Geldt de oogmeting voor m’n bril ook bij lenzen?
Welke lens kan ik het beste gebruiken?
Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Kan ik in de winkel mijn lenzen via de webshop bestellen, zodat ze thuis worden bezorgd?
Kan ik verschillende lenzen combineren?
Waar kan ik terecht voor vragen over mijn contactlenzen?
Ik vind mijn daglenzen te duur. Zijn er alternatieven?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?

Zonnebrillen
Kan ik mijn online bestelde zonnebril in de winkel laten afstellen?
Kan ik mijn zonnebril ook in een andere kleur of maat bestellen?
Kan ik mijn zonnebril laten repareren?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?

Algemeen

Welke producten kan ik online bestellen?

U kunt zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen bestellen via onze webshop. Monturen kunt u reserveren en wanneer het u uitkomt passen bij de winkel bij u in de buurt.[ top]

Op welke manieren kan ik online betalen?

Als u eenmalig contactlenzen en/of een zonnebril bestelt, kunt u iDeal of uw creditcard gebruiken. Sluit u bij ons een abonnement af om maandelijks uw lenzen thuis te laten bezorgen, dan betaalt u de eerste maand met iDeal. Daarna schrijven we de maandelijkse kosten via automatische incasso af.[ top]

Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een account aanmaken. Dit is niet verplicht, maar wel handig: u kunt uw bestelgeschiedenis altijd online inzien en eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen. Maakt u geen account aan, dan vult u de volgende keer opnieuw uw gegevens in.[ top]

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. Als u een bestelling plaatst, kunt u zelf een bezorgadres kiezen. Doet u dat niet, dan wordt uw bestelling afgeleverd op het factuuradres. Wilt u tijdelijk uw bezorgadres laten wijzigen, neem dan contact op met onze klantendienst via questions@grandopticalwebshop.be. Levering in het buitenland zijn niet mogelijk. [ top]

Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop?

De meeste bestellingen worden binnen zes werkdagen bezorgd op het adres dat u heeft opgegeven. De exacte levertijd staat aangegeven op de productpagina van het desbetreffende product.[ top]

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden uw bestelling gratis naar alle adressen binnen België. Afleveren in het buitenland is helaas niet mogelijk. Via onze webshop bestelde producten u kosteloos terugsturen of terugbrengen naar de winkel.[ top]

Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?

Is er iets verkeerd gegaan met uw bestelling, dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice van GrandOptical via questions@grandopticalwebshop.be[ top]

Wanneer krijg ik korting op mijn online bestelling?

Als er een korting geldt, staat deze altijd duidelijk aangegeven bij het product op de site.[ top]

Wat kost een oogcontrole voor contactlenzen, en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?

Een standaard contactlenscontrole kost €15. Vaste klanten die maandlenzen dragen en klanten van de @Home service, krijgen standaard elk half jaar een oproep voor een oogcontrole. Wilt u voor het eerst lenzen aanschaffen bij GrandOptical, dan betaalt u eenmalig €30 voor een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode.[ top]

Hoe vraag ik een kopie van mijn factuur aan?

Wilt u een kopie van uw factuur, stuur ons dan een bericht via questions@grandopticalwebshop.be met uw naam, adresgegevens en het ordernummer van uw bestelling. U ontvangt de kopie dan per mail.[ top]

Webshop bestellingen

Kan ik via internet bestelde producten terugsturen?

Ja, dat kan. Stuur uw complete online bestelling onbeschadigd terug binnen veertien dagen na ontvangst. U kunt uw bestelling via de post terug sturen of ook in de winkel terugbrengen. U dient in dit geval uw complete bestelling in de verpakking en inclusief factuur en retourformulier mee te nemen of op te sturen.[ top]

Kan ik mijn online bestelling annuleren?

Nee, helaas niet. Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet meer geannuleerd worden. Zolang het product onbeschadigd is, kunt u uw aankoop wel binnen veertien dagen terugsturen. Daarvoor heeft u een retournummer nodig. Dat vraagt u op in een winkel of via questions@grandopticalwebshop.be[ top]

Hoe stuur ik een online besteld product terug?

U kan een online bestelling binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst gratis terugsturen. De verpakking mag niet beschreven, incompleet of beschadigd zijn. U kan dit op 2 manieren doen:
1. Via de post:
Om een bestelling terug te sturen, hebt u een Retourformulier en een retournummer nodig. Het Retourformulier ontving u samen met uw webshop-bestelling, het referentienummer kan u opvragen bij de Consumentenservice van GrandOptical via questions@grandopticalwebshop.be. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen. Via BPack van Bpost kan u uw bestelling gratis terugsturen naar: Grand Opticiens Belgium – retouren online bestelling – Stationsstraat 102–108, 2800 Mechelen door uw pakketje af te geven in uw Bpost kantoor. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk.
2. Via de winkel:
U brengt het pakje mee naar de winkel met het retourformulier. De winkel zal u verder helpen.[top]

Hoe kan ik mijn contactlensabonnement (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?

U kunt uw @Home abonnement telefonisch opzeggen of (tijdelijk) stopzetten bij de Klantenservice van @Home: 032 / 24006956.[top]

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?

Neem contact op met onze Klantenservice als u ontevreden bent over uw bestelling. U kunt ons bereiken via questions@grandopticalwebshop.be[ top]

Ik heb de verkeerde lenzen ontvangen via de webshop. Hoe wordt dit opgelost?

U hebt de mogelijkheid om uw bestelling terug te sturen. De verpakking mag niet beschreven incompleet, geopend of beschadigd zijn. U hebt dan een retournummer nodig. U kan dit nummer opvragen bij de klantenservice van GrandOptical via questions@grandopticalwebshop.be.[ top]

Binnen welke termijn ontvang ik het aankoopbedrag terug?

Zodra we uw teruggestuurde product hebben ontvangen, stort de Brilmij Groep het aankoopbedrag binnen dertig kalenderdagen terug op uw rekening.[ top]

Contactlenzen

Hoeveel kosten lenzen online?

In de webshop ziet u een overzicht van al onze contactlenzen. De prijzen hangen af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang u ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten kunnen u hierover adviseren.[ top]

Zijn contactlenzen online goedkoper dan in de winkel?

Of u uw contactlenzen nu online of bij ons in de winkel bestelt, de prijs is altijd hetzelfde. Ook als er kortingen gelden. Bepaalde contactlenzen kunt u alleen niet online bestellen. Kom naar GrandOptical bij u in de buurt voor multifocale lenzen, harde lenzen en nachtlenzen.[ top]

Wat is het verschil tussen lenzen en vloeistoffen van bekende merken en die van GrandOptical?

GrandOptical Opticiens heeft afspraken gemaakt met een aantal grote contactlensleveranciers. Onder het GrandOptical-label verkopen we hun beste en nieuwste lenzen en vloeistoffen.[ top]

Waarom zijn lenzen bij GrandOptical duurder dan bij andere online aanbieders?

Bij ons krijgt u een compleet contactlensprogramma met gratis halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. U kunt bovendien een @Home abonnement afsluiten. Dan worden uw lenzen maandelijks 10% goedkoper en gratis thuisbezorgd. U betaalt maandelijks via domiciliëring. [ top]

Waarom zijn sommige contactlenzen duurder dan andere?

De prijs van lenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang u ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten vertellen u er graag meer over.[ top]

Hoe kan het dat mijn lenzen online niet verkrijgbaar zijn, maar wel in de winkel?

Online kunt een selectie uit ons assortiment lenzen en vloeistoffen bestellen.[ top]

Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?

Ja, dat kan. Kijk op onze vloeistoffenpagina en kies de variant die u nodig heeft. Die kunt u meteen online bestellen en bij u thuis laten bezorgen.[ top]

Wat is het verschil tussen maandlenzen en daglenzen?

Daglenzen zijn zachte contactlenzen. Ze zijn ontworpen om één dag te dragen en dan weg te gooien. U hoeft ze dus niet te reinigen. Dat maakt ze ideaal om af en toe te dragen, bijvoorbeeld in combinatie met een bril, tijdens sport of in de vakantie. Maar u kunt ze ook elke dag in doen. Wilt u overstappen op andere lenzen, dan adviseren onze contactlensspecialisten u graag.[ top]

Kan ik ook voor één of twee maanden lenzen bestellen?

Als u lenzen besteld via onze webshop, dan kunt u bij leveringsmethode aangeven of u een eenmalige bestelling doet of een abonnement wilt. U kunt helaas geen lenzen voor twee maanden bestellen, maar bijvoorbeeld wel voor drie of zes maanden. Op de productpagina kunt u zien voor hoeveel maanden u in één keer kunt bestellen.[ top]

Worden lenzen altijd binnen vijf dagen geleverd?

De meeste lenzen ontvangt u binnen vijf dagen.[ top]

Hoe weet ik wat de afwijking van mijn as / cilinder / basiscurve (radius) is?

De gegevens van uw contactlenzen staan altijd op de verpakking waarin u ze krijgt toegestuurd.[ top]

Ik wil graag contactlenzen gaan dragen. Hoe pak ik dat aan?

Als u overweegt om contactlenzen te nemen, adviseren we u langs te komen in onze winkel. Onze contactlensspecialisten helpen u graag de juiste soort te vinden. U krijgt een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode. Hiervoor betaalt u €30.[ top]

Geldt de oogmeting voor m’n bril ook bij lenzen?

Nee, helaas niet. Voor contactlenzen is een aparte meting nodig om na te gaan welk type lens het beste past bij uw ogen. U kunt er een afspraak voor maken met een van onze contactlensspecialisten.[ top]

Welke lens kan ik het beste gebruiken?

Kom voor persoonlijk advies naar GrandOptical bij u in de buurt. Onze contactlensspecialisten passen verschillende contactlenzen met u om te bepalen welk type u nodig heeft. Weet u dat al, neem dan een kijkje in onze webshop. Daar ziet u een korte omschrijving met de belangrijkste specificaties per lens.[ top]

Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?

Onze All-in 1 vloeistoffen kunt u in principe bij alle zachte contactlenzen gebruiken. Op onze site leest u per vloeistof een korte omschrijving met een paar belangrijke kenmerken. Vragen kunt u altijd stellen aan een van onze contactlensspecialisten in een winkel bij u in de buurt.[ top]

Kan ik in de winkel mijn lenzen via de webshop bestellen, zodat ze thuis worden bezorgd?

Nee, dat kan helaas niet. U kunt zich wel in de winkel aanmelden voor @Home, dan krijgt u elke maand uw lenzen thuisbezorgd en betaalt u via domiciliëring.[ top]

Kan ik verschillende lenzen combineren?

In onze webshop ziet u welke lenzen u kunt combineren. In overleg met onze contactlensspecialist zijn andere combinaties ook mogelijk.[ top]

Waar kan ik terecht voor vragen over mijn contactlenzen?

Ga voor specifieke vragen over uw contactlenzen langs bij GrandOptical bij u in de buurt. Voor algemene vragen kunt in heel België bij ons binnenlopen. Welke GrandOptical contacteren?[ top]

Ik vind mijn daglenzen te duur. Zijn er alternatieven?

In plaats van zeven dagen per week lenzen te dragen, kunt u ze natuurlijk ook afwisselen met een bril. Wilt u ze toch elke dag in, dan zijn GrandOptical maandlenzen een goedkoper alternatief. Die moet u wel dagelijks reinigen. Onze contactlensspecialisten in onze winkels vertellen u er graag meer over.[ top]

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?

Als u lenzen bij ons laat aanmeten, dan volgt er een proefperiode met een controle. Tijdens die periode probeert u verschillende lenzen uit. Zodra u de juiste lens heeft gevonden, kunt u die bestellen via onze webshop. Bestelt u lenzen zonder aanmeting door een contactlensspecialist van GrandOptical, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens. Neem in het geval van een productie- of materiaalfout contact op met GrandOptical bij u in de buurt. Deze zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk nieuwe lenzen krijgt, gratis natuurlijk.[ top]

Zonnebrillen

Kan ik mijn online bestelde zonnebril in de winkel laten afstellen?

Ja, dat kan. Helemaal gratis en in elke winkel van GrandOptical.[ top]

Kan ik mijn zonnebril ook in een andere kleur of maat bestellen?

Alle zonnebrillen die u in onze webshop ziet, zijn leverbaar. Maar op de site staat niet ons volledige assortiment. Vraag naar andere kleuren of maten in een van onze winkels.[ top]

Kan ik mijn zonnebril laten repareren?

Onze opticiens beoordelen in de winkel per geval of we uw kapotte zonnebril nog kunnen maken. Voor uw zonnebril op sterkte kunt u de Grand’Avantage  kaart kopen. Zo bent een jaar gerust![ top]

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?

Op elke bril zit twee jaar fabrieksgarantie. Wanneer u uw bril en factuur meeneemt, beoordeelt een opticien de schade. In het geval van slijtage of onjuist gebruik, heeft u geen recht op garantie. Voor uw zonnebril op sterkte kunt u de Grand’Avantage  kaart kopen. Zo ben u helemaal gerust!
[ top]

© Copyright | Gebruiksvoorwaarden | Algemene voorwaarden
org-be_grandoptical:/Content Items/Footer/gob-paymentmethods.png
Welkom bij GrandOptical Kies hier uw taal
 
Bienvenue chez GrandOptical Choisissez votre langue