Maatregelen Coronavirus

Beste klant,

We blijven oog hebben voor jouw oogzorg.
Onze winkels zijn al een paar weken gesloten, want de gezondheid van onze
klanten en opticiens komt natuurlijk altijd op de allereerste plaats. Terwijl jij
voor je familie en jezelf zorgt, blijft GrandOptical zich inzetten voor jouw oogzorg.

Wat als je écht in nood zit?
Je bril is onherstelbaar stuk, je kunt niet functioneren zonder en je hebt
geen extra bril?
Dan probeert GrandOptical je te helpen. Goed zorgen voor je ogen is en blijft cruciaal,
ook in deze bijzondere tijden.

Heb jij dringende oogzorg nodig?
Bel de GrandOptical Eyecare Helpdesk via 015 28 71 70 (weekdagen van 9 tot 17u).

Je krijgt meteen een oogzorgexpert aan de lijn. Hij of zij zoekt samen met jou
uit hoe we je het snelst kunnen helpen, met respect voor social distancing
(1 klant per keer en op afspraak). Oogmetingen mogen we nu helaas niet doen.

Onze webshop, voor iedereen beschikbaar
Verkeer je niet in acute brilnood? Dan is er de GrandOptical webshop:
• Zonnebrillen, lenzen en lenzenvloeistof leveren we meestal de volgende dag,
zonder dat je hiervoor leveringskosten moet betalen. Vind je je lenzen niet in de webshop? Bestel ze dan via dit formulier
• Advies over je lenzen vraag je aan onze oogzorgexperts op de website via de nieuwe live chat. Deze is elke dag beschikbaar van 10u tot 18u.
Het is nu ook mogelijk een bril op sterkte online te kopen. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Verder vind je ook heel wat antwoorden in de FAQ hier onder.

Al onze winkels zijn gesloten, al is er wel een mogelijkheid om een afspraak te maken bij een van onze winkels enkel en alleen indien het om een noodgeval gaat. Het gaat om een noodgeval indien uw enige bril kapot is en u niet kan functioneren zonder bril. In dit geval kan u onze klantendienst opbellen, zodat zij u in contact kunnen brengen met een winkel en u op deze manier een afspraak kan vastleggen. U kan onze klantendienst tussen 9 en 17u bereiken op het nummer +32 15/28 71 70

Indien u bestelling geen noodgeval betreft, kan u uw bestelling niet ophalen. Verder in deze FAQ vindt u een meer uitgebreid antwoord op deze vraag.

In de tekst hier onder vindt u meer informatie rond de richtlijnen van de overheid en welke extra maatregelen er genomen moeten worden.

Het ministerieel besluit houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken werd op 3 april 2020 opnieuw aangepast. Winkels voor medische hulpmiddelen (waaronder optiekwinkels) worden nu uitdrukkelijk opgenomen in de uitzonderingslijst van winkels die kunnen open blijven, zij het enkel voor noodgevallen. In geval van dringende interventies wordt maximum één klant per keer toegelaten in de winkel en enkel op afspraak. Uitstelbare zorg is derhalve niet toegelaten. Oogmetingen en contactlensaanpassingen worden uitdrukkelijk afgeraden, zelfs indien het om een noodgeval gaat.

We hebben een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen, per onderwerp. Hierin vind je heel wat antwoorden terug. Indien je nog andere vragen hebt, kan je contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier of telefonisch op het nummer +32 15 28 71 70 (van maandag tot vrijdag tussen 9u tot 17u).

Op dit moment zijn alle winkels gesloten en kan je je bril dus niet afhalen indien het niet om een noodgeval gaat. Wij nemen contact met je op zodra je je bril kan komen afhalen.  Als je in de problemen komt omdat je bijvoorbeeld echt niet zonder bril kan, gelieve dan contact op te nemen met onze klantendienst via het contactformulier of telefonisch op het nummer +32 15/28 71 70 (tussen 9u en 17u). Zij bekijken samen met jou wat we voor je kunnen betekenen.

Vanaf nu is het ook mogelijk om online een bril op sterkte te bestellen. Bekijk volgende pagina voor meer informatie. 

Indien je nog vragen hebt, kan je contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier of telefonisch op het nummer +32 15/28 71 70 (tussen 9u en 17u). Zij bekijken samen met jou wat we voor je kunnen betekenen. 

 

Ja, op onze webshop kan je een ruim assortiment aan contactlenzen terugvinden, met daglenzen, maandlenzen en torische lenzen (lenzen voor astigmatisme). Bestellingen via de webshop worden gratis geleverd en heb je meestal de volgende werkdag in huis.

Vind je je lenzen niet terug op de webshop? Dan kan je ze via dit formulier toch bestellen.

Lenzenvloeistof kan besteld worden in combinatie met maandlenzen, en is daarnaast ook apart verkrijgbaar in onze webshop. 

Op dit moment zijn al onze winkels gesloten en kan je je bestelde lenzen dus niet afhalen. Wij bewaren je lenzen in onze winkel en nemen contact met je op wanneer je je lenzen kan komen afhalen. Als je in de problemen komt omdat je bijvoorbeeld echt niet zonder je nieuwe lenzen kan, gelieve dan contact op te nemen met onze klantendienst via het contactformulier of telefonisch (van 9u tot 17u) op het nummer +32 15 28 71 70. Zij bekijken samen met jou wat we voor je kunnen betekenen.

Ja, jouw @Home-lenzenabonnement loopt gewoon door. Je blijft dus elke maand je lenzen en eventueel lenzenvloeistof thuis ontvangen. Heb je vragen over je lenzenabonnement, dan kan je contact opnemen met de @Home klantendienst via contact@grandopticalathome.com of telefonisch via 0800-74841.

Door de recente ontwikkelingen hebben we beslist om onze winkels voorlopig te sluiten. Alle afspraken kunnen dus niet langer doorgaan. Je hoeft hier zelf verder niets voor te ondernemen.

Aangezien de winkels momenteel gesloten zijn, hebben we besloten om de actievoorwaarden van de ‘2e merkbril gratis’-actie aan te passen en de actie voorlopig te verlengen tot 31 mei 2020. Zo geven we iedereen de kans om van deze actie te kunnen genieten wanneer de winkels terug geopend zijn.

Deze actie wordt verlengd tot en met 31 mei 2020. Voorlopig kan je enkel via de webshop contactlenzen aankopen.

Alle garanties die GrandOptical aanbiedt, worden verlengd met de duurtijd van de Corona-maatregelen die GrandOptical neemt. U kunt dus gebruik maken van deze garanties wanneer de winkels terug geopend zijn.

Webshop

Als de betaling gelukt is, is het meteen van je rekening gegaan en krijg je een bevestigingsmail.

Je kan daglenzen per 1, 3, 6 of 12 maanden bestellen. Of je kan ook een abonnement afsluiten.

Bij een korting 3+1 moet je minimum 4 dozen bestellen. (12 maand voor maandlenzen 3 maand voor daglenzen) dan verrekent het systeem automatisch de korting.

Bij maandlenzen moet je altijd per 2 ogen bestellen. Bij maandlenzen zitten de lenzen per 6 verpakt, dus bestel je meteen voor 6 maanden. Bij daglenzen: kan je voor 1 oog bestellen en heb je de keuze uit een bestelling voor 1 of voor 3 maand.

Zorg dat je altijd in Google Chrome werkt voor het beste resultaat.

De lenzen die je niet op de webshop terugvindt, kan je via volgende formulier toch nog bestellen. Hier vind je ook de verdere uitleg rond deze procedure.