Burberry heeft een nieuwe identiteit
Het alom bekende merk Burberry is door Thomas Burberry opgericht in 1856. Het is een luxueus Brits modehuis en staat vooral bekend om zijn beroemde ‘ruit’, die ook wel de ‘Haymarket ruit’ genoemd wordt. Naast de bekende ruit heeft Burberry ook een zeer herkenbaar logo; de “Equistrian Knight” met een ridder te paard. Deze werd in 1904 ontworpen. Het eerst beeldmerk was voorzien van het Latijnse woord “Prorsum” wat Voorwaarts betekent.
Sinds 2018 waait een nieuwe wind door het modehuis, want met de komst van de nieuwe creatieve directeur Riccardo Tisci, zijn er heel wat innovatieve veranderingen doorgevoerd. Zowel het vernieuwde logo als de print verwijzen met hun ‘TB’ rechtstreeks naar de oprichter van het merk. Kortom: het modehuis heeft een complete make over gekregen waarbij de identiteit van het merk een unieke draai heeft gekregen.
Fresh, modern but classic; voor ieder stijl heeft Burberry een uniek stuk ontworpen.
Burberry brillen en zonnebrillen
Ook de eyewear collectie straalt een nieuw imago uit. De stukken zijn ontworpen in Londen en geproduceerd in Italië. Daarmee combineert Burberry alle elementen van haar 150 jaar erfgoed samen met een modern design.
GrandOptical heeft een breed assortiment van de nieuwste collectie van dit luxe modehuis in het assortiment opgenomen. Deze collectie belichaamt een stijlvol understatement waarbij hoogwaardige kwaliteit met de nieuwe stijl van het merk wordt gecombineerd. Vrouwelijke vormen komen duidelijk terug in deze monturen; van oversized tot cat-eye. Iedere vrouw kan zich laten inspireren door de Burberry brillencollectie van Grand Optical.