Wij hebben onze winkels ingericht volgens strikte richtlijnen en protocollen die we hebben opgesteld met onze branchevereniging en Comeos. Veilig en verantwoord. Zodat we de gezondheid van onze klanten én medewerkers kunnen blijven waarborgen.
We respecteren de volgende regelgeving van de overheid:
1 klant per 10m² toegelaten in de winkels.
Indien u een afspraak heeft, kan u iemand meenemen naar de winkel. Zonder afspraak kan u enkel alleen komen winkelen.
Kinderen tot 18 jaar en hulpbehoevenden worden uitgesloten van deze beperking.
Zonder afspraak is de duur van je bezoek beperkt tot 30 minuten.
Afspraken worden daarom sterk aanbevolen, ook voor het ophalen van je bestelling.
Maak een afspraak via de online boekingstool of in je winkel.
Onze winkels zijn tijdens reguliere openingstijden geopend (met uitzondering van zondagen, koopavonden en feestdagen).
We raden u sterk aan een afspraak te maken, anders blijft het winkelbezoek beperkt tot 30 minuten. Zo vermijden we een toeloop en is de situatie voor iedereen veiliger.
In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.
Indien u een afspraak heeft, kan u iemand meenemen naar de winkel. Zonder afspraak kan u enkel alleen komen winkelen. Kinderen tot 18 jaar mogen wel vergezeld worden door een volwassene maar dat wordt zoveel mogelijk beperkt. Uitzondering voor mensen die noodzakelijke hulp nodig hebben.
Winkelen mag maximum 30 minuten of zolang als gebruikelijk bij een afspraak. Je maakt dus steeds best een afspraak zodat je zeker bent dat je meteen geholpen wordt.
We vragen je op tijd aanwezig te zijn bij je gemaakte afspraak. Dit om te voorkomen dat we met teveel mensen tegelijkertijd in een winkel zullen staan.
In de winkel is een wachtplek waar je plaats kunt nemen. Is deze op moment van aankomst al bezet? Dan vragen we je om even buiten te wachten.
In de oogmeetruimte mag maar één klant naar binnen. De eventuele andere persoon kan buiten de ruimte wachten. Indien de tweede persoon wel gewenst is bij bijvoorbeeld een kind of indien de tweede persoon nodig is voor vertaling, kan deze mee binnen, maar moet telkens de 1,5m afstand gerespecteerd blijven.
Wij werken bij voorkeur met afspraak voor een winkelbezoek. Vermits er maar een beperkt aantal mensen in de winkel binnen mag, willen wij wachtrijen vermijden. Klanten die een afspraak hebben gemaakt krijgen uiteraard voorrang op klanten zonder afspraak. Een winkelbezoek zonder afspraak is beperkt tot 30 minuten.
Onze medewerkers treffen de volgende maatregelen, voor zichzelf, maar ook voor uw gezondheid:
We geven u tijdelijk geen hand bij binnenkomst of bij afscheid;
We houden (tenminste) 1,5 meter afstand;
Bij de ingang staat voor onze klanten desinfecterende handgel;
Wij wassen onze handen (20 seconden) regelmatig en grondig met zeep;
Wij reinigen na gebruik al onze winkelapparatuur en materialen waarmee klanten in contact zijn gekomen;
Alle brillen en zonnebrillen worden na gebruik gereinigd;
Hoesten en niezen doen we aan de binnenzijde van onze elleboog;
We vragen u zoveel mogelijk met bankkaart te betalen. Na uw bezoek desinfecteren wij altijd onze betaalterminal.
We vragen de klanten hun eigen balpen mee te brengen om een ontvangstbewijs af te tekenen. Wij mogen immers geen balpen doorgeven omdat het een risico op besmetting met zich meebrengt.
Bij GrandOptical is iedereen altijd welkom, maar ervaart u de klachten die zijn omschreven als symptomen van het Coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen wij u om thuis te blijven. Een week nadat de klachten over zijn, bent u uiteraard weer welkom bij ons.
De bril wordt voor het afstellen eerst goed gereinigd door de winkelmedewerker. Vervolgens kan u de bril zelf opzetten. We vragen u om de haren en/of het oor opzij te doen, zodat onze winkelmedewerker goed kan bekijken of de bril goed zit. Als deze toch nog verder aangepast moet worden, reinigen we de bril eerst voor we hem opnieuw aan u geven. Zo gaan we door tot de bril goed zit. Gereedschappen zoals een tang en schroevendraaier worden uiteraard ook gereinigd.
U mag maximaal 5 monturen of zonnebrillen aanduiden om te passen. Deze worden in een bakje naar u toegebracht, zodat u de brillen kan passen. Na het passen worden deze monturen grondig gereinigd voor eventuele volgende klanten.
Uw bril kan zeker thuisgestuurd worden. Wilt u hem toch liever op komen halen in de winkel? Dan kan u een nieuwe afspraak inplannen zodra u een bericht ontvangen heeft van de winkel dat de bril gereed is.
We voeren opnieuw oogmetingen uit. Maak liefst een afspraak voor u naar de winkel gaat. Er wordt telkens gewerkt met een afstand van 1,5m tussen klant en medewerker.
Dat is opnieuw mogelijk! Maak een afspraak zodat u zeker bent dat u meteen geholpen kan worden in de winkel.
Contactlenzen, zonnebrillen, lenzenvloeistof en een enkelvoudige bril op sterkte kan u online bestellen. We bezorgen gratis en u kan ook gratis retourneren. De levertijden kunnen wel vertraagd zijn vanwege het coronavirus. Staan de contactlenzen die u normaliter draagt van GrandOptical er niet tussen? Vul dan dit online formulier in, dan kunnen we u snel verder helpen.
Er zeker van zijn dat je niet zonder lenzen zit? Dan kan je ons lenzenabonnement overwegen. Dan worden je lenzen (en vloeistof!) thuisgestuurd. Het abonnement is maandelijks opzegbaar
Ook zijn onze winkels volgens reguliere openingstijden geopend
Ja, het lenzenabonnement loopt door, dus u blijft elke maand uw lenzen en eventueel vloeistof ontvangen.
Heeft u een iWear lenzenabonnement en heeft u vragen? Neem dan rechtstreeks contact op met de iWear klantenservice via het volgende nummer: 0800 77240.
Heb je vragen over je @Home lenzenabonnement? Neem dan rechtstreeks contact op met de @Home klantenservice via het volgende nummer: 0800 74841
Het nummer is gratis en te bereiken tussen 9u en 18u.
Vragen rond de webshop
Als de betaling gelukt is, is het meteen van je rekening gegaan en krijg je een bevestigingsmail.
Je kan daglenzen per 1, 3, 6 of 12 maanden bestellen. Of je kan ook een abonnement afsluiten.
Bij een korting 3+1 moet je minimum 4 dozen bestellen. (12 maand voor maandlenzen 3 maand voor daglenzen) dan verrekent het systeem automatisch de korting.
Bij maandlenzen moet je altijd per 2 ogen bestellen. Bij maandlenzen zitten de lenzen per 6 verpakt, dus bestel je meteen voor 6 maanden. Bij daglenzen: kan je voor 1 oog bestellen en heb je de keuze uit een bestelling voor 1 of voor 3 maand.
Zorg dat je altijd in Google Chrome werkt voor het beste resultaat.
De lenzen die je niet op de webshop terugvindt, kan je via volgende formulier toch nog bestellen. Hier vind je ook de verdere uitleg rond deze procedure.
Neen, in het menu waar de optie 'ik wil een abonnement' automatisch geselecteerd is, kan u op het pijltje naar rechts duwen. Vervolgens zullen andere opties verschijnen.